I3 drive me crazy … even with a new 12v

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Here’s the latest I-level versions for BMW ISTA. The i3 is I001.
Thanks! Good stuff!

Do you know the meaning of the V4.0.x numbers at the end of each i-step level?

The i-step level of our i3 is I001-22-11-550 which is just one level newer than the i-step level corresponding to my ISTA 4.39.20. I'm hoping that this slight mismatch would not have a noticeable effect on the performance of ISTA 4.39.20 with our i3, but I would prefer to have ISTA 4.40 or later.
 
Thanks! Good stuff!

Do you know the meaning of the V4.0.x numbers at the end of each i-step level?

The i-step level of our i3 is I001-22-11-550 which is just one level newer than the i-step level corresponding to my ISTA 4.39.20. I'm hoping that this slight mismatch would not have a noticeable effect on the performance of ISTA 4.39.20 with our i3, but I would prefer to have ISTA 4.40 or later.
I have no idea what the v4.0.x numbers mean, sorry. It doesn't seem to follow any pattern.

ISTA 4.39.20 was the last version of ISTA that didn't require an activation license. Luckily enough, that version works fine with our "now" older BMW's. The I-level software (SDP) is somewhat separate and can be loaded into an older version of ISTA. For example, earlier this year I used ISTA 4.39.20 with the 4.47.1x SDP taking my I3 to the 24-03 I-level. Next month when I do its annual service and tire swap for winter, I will update the SDP to 4.50.1x or whatever is the latest and have the 24-11 I-level.

As far as I know, a newer ISTA software version is only required when working with the newest vehicles.

The last few I-level updates I've done (after 2021) have only really updated the Idrive (headunit) so I don't think there's much being worked on for the I3. The Idrive is probably being updated since it's used in many different BMWs.

And just an FYI, the BMW ISTA software is available to anyone for a fee. https://bmwtechinfo.bmwgroup.com/
 
Thanks for that confirmation!

Does this mean that anyone who subscribes to the BMW TIS, even for only 1 day, would be able to download ISTA?
Yes, you still need the hardware (ICOM) if you want to connect to the vehicle. You can still use ISTA for repair procedures and wiring diagrams without hardware.

You also have access to all the service bulletins.
 
Czy masz wszystkie kody błędów za pomocą BimmerLINK? Jeśli tak, może pomóc. Gdy akumulator 12 V zawodzi, powoduje generowanie wielu ukrytych kodów błędów. Czy istnieje możliwość wystąpienia, a następnie odejścia na noc? Pomaga także „nakręcić” rzeczy, gdy akumulator 12 V jest zawodzi i jest wymieniany.

Jeśli nie zadziała, prawdopodobnie masz zwarcie w układzie elektrycznym samochodu. Aby być podłączony do źródła prądu 12 V, ale nowy akumulator 12 V tego nie podłączonego. Zwarcie może być dostarczane przez moduł reflektorów lub gryzonie, które są dostarczane do okablowania samochodu. To nie jest coś, co można zdiagnozować w Internecie.
Dziękuję .. muszę sprawdzić co pobiera duży prąd z 12V. Cęgami prądu stałego zmierzyłem i było 10A. Chyba do nienormalne. Wyedy bardzo szybko ulega rozładowaniu akumulator. Może być również udostępniane przez moduł dystrybucji i niemożność podłączenia urządzenia. Gryzonie i pogryzione kable, sprawdzę jeszcze. Bardzo dziękuję za informację. Temat będzie dogłębnie sprawdzony. Jestem elektronikem i chłodnikiem mam uprawnienia F-gaz. ,,więc temat, który wymaga dokończenia.
Po podtrzymaniu 12 V pobór prądu jest 10A ...Mam samochód już w garażu. temat otwarty..
 
Last edited:
Gdyby wyłącznik był odłączony, silnik nie mógłby zostać uruchomiony (czyli w stanie uruchomienia do pracy).

Brak zarejestrowanej nowej baterii, która nie powoduje, że urządzenie normalnie ani nie wyda zapisów kodów błędów diagnostycznych (DTC).
Tak znam procedurę wyłączania . A jeśli chodzi o akumulator i jego zarejestrowany, to dobra informacja o tym, że jest to również nie tego wina.
 
Last edited:
Back
Top