Lecram said:
BMWi3RexNL said:
Hoe bedoel je de jaarlijkse kosten zijn volgend jaar lager??
De bijtelling van je auto is (in geval van zzp) nooit hoger dan de daadwerkelijke kosten. Omdat ik de auto in 2014 volledig afschrijf heb ik de jaren daarop alleen nog de verzekerings- en energiekosten en minimaal onderhoud. Die zijn naar verwachting lager dan de bijtelling. Dan is het ook niet meer relevant om de stroomkosten thuis op te voeren als zakelijke kosten, want die verhogen met hetzelfde bedrag je bijtelling. En BTW terugvoreren is ook al lastig als de energierekening prive staat.
Wellicht beter dit (ook) in het Nederlandse topic onder te brengen, maar interessant genoeg om aan de discussie deel te nemen. Vandaar toch maar hier geplaatst.
Volgens mij geldt voor maximum kosten de "normale" afschrijvingstermijn en niet de gefacilieerde versnelde afschrijving. Kortom met de 20% van de aanschafwaarde zal je al snel boven de 7%-bijtelling uitkomen.
Wat betreft de wallbox: Begrijp ik het goed dat het verbruik alleen kan worden gemeten met een extra meter tussen de meterkast en de wallbox?
Dan nog blijft verrekenen misschien lastig. Een universeel laadpunt met plusabonnement (€ 48/jr) van "The New Motion" zou dan een betere optie kunnen zijn.
Suggesties zijn welkom...