Bmvi3 2 12-контактных клеммы на стороне 7,4 кВт (kle),

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

8birkan

New member
Joined
Feb 6, 2022
Messages
1
У меня есть автомобиль типа bmvi3 60 ah без бензинового двигателя с расширителем диапазона.

Мы ремонтировали машину после аварии.

Тем не менее, нам нужна схема или изображение, показывающее цвета «сигнального разъема» 2 12-контактных клемм на части 7,4 кВт (kle), которая является зарядным силовым модулем, и цвета кабелей.

У меня есть пара фотографий, мне нужно больше деталей, если кто-нибудь знает, и у меня есть это, не могли бы вы поделиться со мной, пожалуйста, спасибо


63ebae4b-de5e-4b2f-9221-22ed55b32fcc.jpg

2582fdf4-9c68-4221-b955-62f31f3d82fb.jpg

f67d3818-2008-48c2-b8c5-1756c52cf10a.jpg

fe140eae-f988-4c78-913d-4e8ec81fc021.jpg

2ac8afbf-1c65-496e-bad3-26ef153caad9.jpg
 
Hmm, this text in Russian sounds like google translation from another language.

Сейчас нет инструкций по ремонту в открытом доступе. Раньше был сайт, но BMW их прикрыл.
 
I might be able to help you. However, the KLE wiring diagrams and pin-outs might differ depending on your i3's charging options:

P4U6 (AC charging Professional)
P4U7 (DC rapid charging)
P4U8 (AC charging Plus)
P807 (Japanese version)
P8AA (Chinese version)

Which options does your car have? If you enter the VIN of your i3 at mdecoder.com, you should be able to find the options on your i3.
 
I have repaired similar damage on a 2014 bev with DC fastcharging. Without fastcharging, there would be one less connector than what I see in the above photo. A broken motor mount allowed the motor to hit and damage those low voltage connectors. Fixing the connectors was not enough to get the car working. As the motor damaged the wires, it also caused a 2 fuses to blow. I used ISTA to figure out which fuses to check and reset errors.
 
Back
Top